Thursday, January 14, 2010

DOA

Tuhan ,
mohon ampunku padaMu .
atas segala kekeliruan dalam hidup yang singkat ini .
atas segala keluhku dalam hari yang Kau rahmati .

Tuhan ,
tak cukuplah sejuta mohon ampunku .
atau semilyar ibadahku .
bahkan setriliun lontaran pujiku .
tuk imbangi kasihMu yang deras padaku .

Tuhan ,
inikah jalan yang kau berikan padaku ,
tuk arungi samudra hidup yang berbatas cakrawala ini ?
jalan tuk buat tekadku sekeras baja .
bahkan tuk buat imanku setebal tembok raksasa .

Tuhan ,
aku adalah makhlukMu yang sangat lemah .
yang tak kuasa menahan keperihan .
juga tak kuasa membendung kesedihan .
apalagi membaliknya menjadi sukacita dan kebahgiaan .

Tuhan ,
mereka cukup buatku terluka .
mereka cukup buatku tersiksa .
mereka cukup buatku menggila .
aku mohon ampun , Tuhan .

Tuhan ,
aku ingin percaya keberadaannya .
dia yang kau ciptakan untuk aku .
dia yang kucuri rusuknya .
dia yang akan buatku bahagia .

tapi Tuhan ,
keberadaan mereka bersepuluh menggoyahkan kepercayaanku .
kelakuan mereka buatku ragu akan bahagia itu .
sakit yang mereka berikan buatku bergumam ,
"benarkah janji2Mu yaTuhan ?"

Tuhan ,
jika Kau izinkan , aku ingin meminta .
agar tiada lagi kutemui lelaki seperti mereka .
aku ingin yakin , Tuhan , aku ingin percaya .
bahwa segala rencanaMu , sangat indah dirasa .



***

semoga tak ada lelaki biadab ke 11 dalam hidupku , amin . :)

No comments:

Post a Comment